Malingsia 2011

Malingsia 2011
menara kontol kembar bakal hancur

Malingsia Fuccker

Rabu, 18 November 2009

pembangunan jembatan selat sunda akan dipercepat,

pembangunan jembatan selat sunda akan dipercepat

the-sunda-strait-bridge3

berarti satu lagi the great bridge di indonesia setelah Suramadu (berita terakhir jembatan sudah tersambung, so tinggal peresmiaan deh).

closure-malam

Jembatan Suramadu sudah tersambung.

Sebelum presiden baru atau lama terpilih, saya yang merupakan orang indonesia turut berbangga dengan apa yang telah dicapai dan apa yang dicita-citakan bangsa ini tapi hendaknya pihak2 yang memanfaatkan momentum besar ini untuk kepentingan pribadi/kelompoknya hendaknya menahan diri, mari kita bikin bangsa ini kembali di atas dari bangsa2 lain seperti dahulu.

Denger2 juga the Indonesia skyscraper bakalan terwujud dengan dibangunnya The Jakarta Tower (558 m), picture-nya bisa dilihat di bawah ini.

jakarta-tower-indonesia3



tower6ih4

Setelah berkecimpung lama di dunia Oil & Gas sulit rasanya menghilangkan keingin-tahuan terhadap bangunan2 sipil spt yang saya dapat di dunia kuliah.

Akhirnya browsing2 ketemu website yang berhubungan, sekedar ingin tahu perkembangan industri bangunan sipil di tanah air. :

1. Jembatan Selat Sunda.
2. Jembatan Suramadu.
3. The Jakarta Tower.


4 komentar:

NKRI mengatakan...

kah kah yopasu dah kalah perang memuji arsitek ndonesia

ya ya paham kah kah kah

memang di malaysia cuma ada menara kontol kembar yg lain tak ada

NKRI mengatakan...

apa sih yopsapu goblok ya
tolol apa yg diforum apa yg diblz bego anjing semenenjing

ngotor-ngotori psting aja dngan sesuatu yg ngak berguna

YOPSAPU mengatakan...

Malaysia terajui pertumbuhan

KUALA LUMPUR 25 Nov. - Malaysia diramal sebagai antara negara ASEAN yang menerajui ekonomi rantau ini pada tahun depan dengan Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) diunjurkan sebanyak enam peratus.

Kesemua negara ASEAN dijangka mengalami pemulihan 'berbentuk V', kata Pengarah Urusan UBS Investment Research, Paul Donovan sambil menambah, pengguna memainkan peranan utama selain kerajaan dalam mengembangkan ekonomi negara.

"Malaysia akan menjadi antara peneraju pertumbuhan ekonomi ASEAN pada tahun depan," katanya yang juga Timbalan Ketua Ekonomi Global UBS Investment Research pada taklimat media mengenai pemulihan ekonomi di sini, hari ini.

UBS mengunjur KDNK Thailand sebanyak enam peratus pada tahun depan, Indonesia mengalami pertumbuhan antara empat hingga lima peratus manakala Singapura di bawah empat peratus.

Beliau menambah, tidak seperti di Amerika Syarikat (AS), perniagaan kecil di Malaysia yang merupakan elemen penting pertumbuhan ekonomi dijangka tidak menghadapi masalah untuk mendapatkan pembiayaan, sekali gus merancakkan lagi pertumbuhan ekonomi.

"Di AS paras inventori untuk perniagaan kecil musnah dan ini menyebabkan pertumbuhan ekonomi AS 'sangat negatif.

"Perniagaan kecil AS mengalami krisis kredit berganda kerana bank telah menghentikan pembiayaan (kepada perniagaan kecil) namun tidak di Malaysia dan 60 peratus daripada ekonomi di AS dan Eropah adalah perniagaan kecil," jelasnya.

Donovan berkata, Malaysia mampu untuk bangkit kerana negara tidak menghadapi masalah yang sama dengan AS dan Eropah.

Malah katanya, Malaysia juga dijangka tidak menaikkan kadar faedah pada tahun depan walaupun AS dan Eropah mungkin melakukannya bagi menyokong ekonomi dan menyediakan kecairan dalam sistem perbankan masing-masing.

"Malaysia tidak perlukan kecairan, oleh itu tiada peningkatan kadar faedah yang ketara tahun depan, kata beliau.

MALAYSIA KU TERUS MAJU!

Muraigondrong mengatakan...

Salam Indonesia Merdeka dan Jaya ..
Boss .. ayo gabung di grup ini :
http://www.facebook.com/group.php?gid=187272464835

biar makin semanger dan bisa terwujud..
Ditunggu ya boss ..

Salam Indonesia bersatu ..
Cahyono AS